09366206052 📞    info@kevinyar.ir 📧

ریلکس شدن با 5 تکنیک شگفت انگیز

به لطف استرس‌های مختلف و متعدد زندگی مدرن، بسیاری معتقدند که دستیابی به ریلکس شدن واقعی آرزویی دور و غیرممکن است اما اینگونه نباید باشد.اگر از استرس و اضطراب رنج می‌برید، با بهره از تکنیک‌های موثر ریلکس شدن و همچنین بهبود طرز تفکر می‌توانید سبک زندگی ریلکس و شادتری داشته باشید.

آموزش ریلکس شدن

در واقع برای اینکه بتوانید ریلکس شوید باید اقدام به ترک عادت بد و ساخت عادت خوب کنید که در این جا به این موضوع هم اشاره خواهیم کرد.

5 تکنیک موثر برای ریلکس شدن

ریلکس شدن برای شاد و سازنده بودن، ضروری است.مشکل قرار گرفتن در معرض استرس شدید و نگرانی برای مدت زمان طولانی این است که سلامتی روح روان شما به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر این بسیاری از شیوه‌هایی که مردم برای ریلکس شدن از آنها استفاده می‌کنند اغلب غیرموثرند چون اجازه نمی‌دهند که ذهن‌شان به طور کامل نکات منفی یا نگرانی‌های روزمره  را فراموش کند. پس دفعه بعد که احساس استرس کردید، به جای رفتن به اسپای روزانه یا خوابیدن در وان حمام خانه، برخی از تکنیک‌های ذیل را امتحان کنید.

1. در «اکنون» زندگی کنید

عامل بسیاری از اضطراب‌ها، نگرانی در مورد آینده و اتفاقات آتی است.در جامعه‌یی که مدام برای «فردا» به جای «امروز» زندگی می‌کنیم، استرس داشتن اجتناب ناپذیر است. وقتی که به جای «حال» برای «فردا» زندگی می‌کنیم، هرگز از شرایط موجود رضایت نداریم. به حدی در پی فرداهای بهتر در آینده هستیم که از اتفاقات فوق‌العاده زیادی که امروز برایمان رخ می‌دهند، غافلیم. برای ریلکس شدن، باید شروع به زندگی در «اکنون» کنید.آنچه در گذشته اتفاق افتاده یا در آینده اتفاق خواهد افتاد از اختیارتان خارج است پس بیش از این، وقت خود را هدر ندهید و با این آگاهی که «در حال حاضر، همه چیز خوب است» از ریلکس شدن لذت ببرید.

2. محیط خود را پاکسازی کنید

مکانی که برای سپری کردن وقت خود انتخاب می‌کنید اهمیت فوق‌العاده‌ای در میزان شاد و ریلکس بودن‌مان دارد.چه نسبت به این موضوع آگاه باشید و چه نباشید، اتاقی که وسیع و مرتب است و هوا در آن جریان دارد، وضعیت روحی شما را دگرگون می‌کند.این شرایط باعث می‌شود که فکرتان آزاد شود، استرس نداشته باشید و احساس سازنده بودن کنید.

با این حال، محیط نامرتب و درهم ریخته تنها یادآوری دائمی برای کارهایی است که باید انجام بدهید و خود را غرق در استرس احساس خواهید کرد. پس برای مرتب و منظم کردن محل کار یا زندگی خود تردید نکنید.تا جایی که امکانش است، این مکان‌هارا مرتب، منظم و جذاب نگاه دارید و متعاقب آن متوجه خواهید شد که روزهای‌تان به طرز قابل توجهی سازنده‌تر و عاری از استرس خواهند شد.

3. مراقبه برای ریلکس شدن

مراقبه یعنی اینکه ذهن را آرام و ساکت نگاه داشتن.زمانی که این هدف محقق می‌شود، تمام افکار منفی و استرس‌ها آزاد شده و شفافیت ایده‌آل و حس عمیق ریلکس شدن را به ارمغان می‌آورد. با انجام مراقبه حتی به اندازه 10 دقیقه در روز، احساس خواهید کرد که فشارهای ناشی از نگرانی‌ها و استرس‌های روزانه به تدریج از بین می‌روند و خیلی بیشتر قابل کنترل می‌شوند. پس مهم نیست که چقدر در طول روز سرتان شلوغ است چون باید 10 دقیقه وقت برای دور کردن نگرانی‌های روزمره در نظر بگیرید و مراقبه انجام بدهید.

4. از زمان باکیفیت «من» لذت ببرید

یادگرفتن مدیریت فشارها و مسئولیت‌های روزمره و همچنین اختصاص زمان به خودمان، برای اینکه تبدیل به فردی شاد و ریلکس شویم بسیار ضروری است. هنگامی که اجازه می‌دهیم کار و همچنین رسیدگی به نیازهای دیگران، ما را در خود غرق کند آنگاه قربانی کوهی از استرس‌ها خواهیم شد. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی، باید تا حد ممکن، تعداد کارهایی را که بسیار وقت‌گیر هستند کاهش بدهید.این کار را انجام دهید و به صورت منطقی از وقت آزاد خود برای ریلکس شدن به هر روشی که برای‌تان بیشتر لذتبخش است، استفاده کنید.

5. ریلکس شدن با ایجاد تغییر

ریلکس شدن

اگر حس می‌کنید کارهایی که انجام می‌دهید به ریلکس شدن‌تان کمک نمی‌کنند و زندگی شما تنها یک چرخه معیوب استرس‌زا است، آنگاه احتمالا آماده تغییر هستید. برخی مواقع هنگامی که روال مشابهی را برای مدت زمان طولانی دنبال می‌کنیم، آنگاه گرفتار چرخه تفکرات منفی و عادت‌هایی می‌شویم که به هیچ عنوان سودی برای ما ندارند. اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داده، بهترین گزینه، جدایی کامل است.خودتان را از شیوه‌های قدیمی جدا کرده و شروع به خلق سبکی از زندگی کنید که منطبق با اصول و ارزش‌های اصلی شما باشد.

اگر در زندگی‌یی که با شما و ارزش‌های‌تان صادق است زندگی کنید آنگاه بلافاصله متوجه خواهید شد که تکنیک‌های ریلکس شدن برای شما موثر نیستند چون وقتی با خودمان صادق هستیم همواره از نهایت شادی و ریلکس شدن برخورداریم و نیاز به تکنیک‌های ریلکس شدن نداریم. هنگامی که احساس می‌کنید در نهایت استرس و فشارید، بهترین توصیه، «تنفس» است.مهم نیست که در چه زمان و مکانی هستید چون هنگاماحساس شکست باید روی تنفس آرام و عمیق تمرکز کنید. این یک توصیه ساده است اما تنفس می‌تواند ابزاری موثر برای آرامش و تثبیت ذهن باشد.

فراموش نکنید که ریلکس شدن چیزی نیست که در مورد آن استرس داشته باشید پس نیازی به انجام کارهای پیچیده نیست. آنچه را که بهترین حس را به شما می‌دهد انجام دهید و زمانی که حس می‌کنید به شدت تحت استرس هستید از خودتان این سوال مهم را بپرسید: «آیا این موضوع سه سال دیگر هم برای من مهم خواهد بود؟». هنگامی که نمی‌توانید از موضوعی ریلکس شوید، بهترین راهکار، قرار دادن لحظات استرس‌زا در چشم‌انداز آینده است یعنی اینکه از خودتان سوال کنید آیا این موضوع در آینده نیز برای‌تان مهم خواهد بود یا خیر.

6. از قانون جذب استفاده کنید

می توانید برای اینکه خیلی سریع تر وارد مراحل ریلکس شدن و آرامش شوید، از قانون جذب استفاده کنید، درواقع قانون جذب یک تکنیک نیست بلکه یک سبک زندگی است که کوین ترودو به بهترین شکل این موضوع را توضیح داده، فقط کافیست مقالاتی که درباره آن نوشتیم را بخوانید. اگر شما ارتعاش ریلکس شدن را بفرستید همان ارتعاش را جذب می کنید و می توانم اسم این موضوع را قانون جذب آرامش بگذارم همانطور که در مقاله قانون جذب عشق به این مورد اشاره کرده بودیم. پس پیشنهاد می کنیم این بحث را جدی بگیرید و حتما حتما این مقالات مرتبط را بخوانید تا سریع تر به آنچه که می خواهید برسید.

منبع: thelawofattraction

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

سایر صفحات سایت

در این قسمت می توانید به صفحات مهم دیگر سایت دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس

  • شماره تماس: 09366206052
  • ایمیل: info@kevinyar.ir
  • آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان مرکزی، ساختمان مرکزی، پلاک 7
  • توجه: در صورتی که برای دریافت پاسخ عجله ای ندارید، لطفا از قسمت نظرات سایت استفاده کنید.

با خیال راحت خرید کنید

پرداخت آسان

تمامی حقوق از جمله قالب، محتوای سایت، محصولات و… برای سایت کوین یار محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد